MENU

Joomla Tips en trucs

In HTML5 zit er meer functionaliteit ingebouwd om plaatsbepalingen ofwel geolocatie (geolocation) te doen via de browser. Dit brengt uiteraard een hoop extra mogelijkheden met zich mee. Zeker ook voor de mobiele toepassingen. Plaatsbepaling wordt zo een stuk makkelijker.

Uiteraard moet de bezoeker toestemming geven om zijn of haar locatie te laten bepalen (dit gebeurd dan door of ip-adres of GPS). Op de Google Map ziet u waar de pagina denkt dat u bent. Niet helemaal waterdicht, maar vaak redelijk accuraat. Indien u op lees verder klikt... Vergeet geen toestemming te geven zometeen om uw locatie te bepalen (werkt niet in oudere browsers).

>Als geinteresseerde in Open Source software bekijk ik regelmatig andere systemen dan degene die ik al ken. Zo kwam ik Symphony tegen.
Dit CMS heeft een aantal leuke kanten die veel mogelijkheden bieden aan webdesigners om content op een bepaalde manier naar hun hand te zetten. Van het data-model tot aan de presentatie-laag, alles kun je zelf maken zoals je wilt.
Je zit dus niet vast aan bepaalde structuren.
Ik heb het dus geinstalleerd en ben er mee aan het spelen, om zo ook dit systeem onder de knie te krijgen en de mogelijkheden en onmogelijkheden in kaart te brengen.

Meer informatie kunt u vinden op de site van Symphony
Overigens is deze presentatie niet geschreven met Symphony hoor.
Deze presentatie is een test om te kijken of je Powerpoint presentaties ook online kunt maken.
En maakt gebruik van CSS3 en javascript. Keer terug naar de site.

Tegenwoordig gebruiken veel websites filmpjes via Youtube om een bepaalde boodschap of evenement te laten zien aan hun klanten. Youtube is goedkoper, het scheelt bandbreedte en harde schijfruimte en wellicht ziet een breder publiek je film of video.

Voor een bedrijf is het echter minder prettig als aan het eind van het filmpje andere filmpjes getoond worden van wellicht concurrenten of filmpjes waarmee je niet geassocieerd wilt worden. De vraag was dan ook of dat niet uitgeschakeld kon worden.

Google is now using the +1 button. With this button, visitors can give a positive vote for your content to Google's search engine. People who are searching google for content will more likely be clicking on your webpage when others have indicated they found that page usefull or positive. So it is a new tool to your sem and seo toolbox.

Veel website hebben hebben een mogelijkheid om een reactie achter te laten. Doordat veel van deze sites min of meer gespamd werden met nutteloze reacties om linkjes naar sites te verwerken, gebruiken ze nu vaak de rel="nofollow" tag. Dan zien zoekmachines die linkjes als niet relevant en wordt er geen 'juice' (of kracht) doorgegeven aan die sites. Deze tag kun je ook ten goede laten komen voor je website.